Akabe in Wonderland

Een dagje op stap met Akabe Sint-Johan

Diep in de bossen van Sint-Niklaas bij Akabescouts Sint-Johan, word ik meegenomen op tocht door Wonderland. Akabe is scouting voor kinderen en jongeren met een beperking. We volgen het konijn dat steeds te laat is en bukken ons om door het raam te kruipen dat leidt naar de kamer vol grote en kleine deurtjes. “Vandaag spelen we Alice in Wonderland”, vertelt leider Pieter-Jan.

Ik word voorgesteld en krijg meteen een knuffel van Maxim. Alle kinderen lachen en zwaaien. Ik heb me nog nooit zo welkom gevoeld.

 

In de namiddag spelen we met de rups in het grote bos. Juul pakt mijn hand vast en samen proberen we de koningin te verslaan. Ik kan niet geloven dat ik deze kinderen nu pas ontmoet heb, het lijkt alsof ik ze al jaren ken.

Ik kan de leiding geen ongelijk geven, na een fantastische dag die voor mij nog niet moest eindigen, fiets ik gelukkig naar huis. Het gevoel dat je overhoudt na zo’n dag is inderdaad echt geweldig. Vast en zeker dat ik nog terugkeer.

“It’s no use going back to yesterday, because I was a different person then.”
― Lewis Caroll, Alice in Wonderland

Wil je nog meer weten over Akabe Sint-Johan of de Akabewerking in het algemeen? Ze zullen je zeker en vast met open armen ontvangen.

 

Geef een reactie

